​آبگرمکن های خورشیدی پمپدار

کاتالوگ این محصول

معرفی محصول

آبگرمکن های پمپی ( سیستم با گردش اجباری یا مدار باز): در این دسته از آبگرمکن های خورشیدی که معمولا بصورت غیر مستقیم ( با تعداد کلکتور بالا و مخزن دو جداره ) می باشد جهت انجام بهتر عمل سیرکولاسیون از یک پمپ استفاده می شود. این آبگرمکن ها معمولا جهت سیستم های بزرگ به کار می رود، همچنین در سیستم های خانگی نیز کاربرد دارد.
در این حالت مخزن ذخیره درهر محلی از ساختمان و نصب به کلکتورها می تواند قرار بگیرد. پمپ را در مسیر ورود محلول سرد به کلکتورها قرار می دهند. این محلول پس از گرم شدن توسط صفحات جاذب کلکتورها برگشت می کند. در این نوع از سیستم های خورشیدی به دلیل افزودن یک پمپ سیرکولاسیون به مدار گردش سیال به میزان قابل توجهی راندمان وتوان خروجی را بهبود می یابد. در این نوع سیستم منبع ذخیره جدا از کلکتورها ودر نزدیکترین مکان به محل مصرف نصب می گردد.
همچنین این سیستم مجهز به یک کنترلر دما می باشد که این کنترلر درمواقع نیاز به پمپ دستور قطع و وصل می دهد.
روش عملکرد کنترلر به این ترتیب است که اختلاف دمای (T∆) بین خروجی کلکتور و خروجی مخزن را اندازه گرفته و پس از مقایسه با T∆ تنظیم شده روی این کنترلر (بسته به محل نصب کلکتور میزان T∆ متغییر است) فرمان قطع یا وصل شدن عمل سیرکولاسیون ( خاموش یا روشن کردن پمپ ) در مدار را می دهد.
در این سری از آبگرمکن های خورشیدی سولارکار ، عمل گردش سیال در سیکل بسته کلکتورها توسط یک پمپ کوچک انجام میگیرد.بنابراین مخزن ذخیره در سیستم میتواند پایین تر از کلکتورها و در داخل ساختمان قرار بگیرد و بر روی بام تنها کلکتورهای خورشیدی نصب می شوند.
در سیستم تخلیه ای ، در داخل مخزن خورشیدی یک مخزن مخفی به عنوان مخزن تخلیه تعبیه شده است.درزمانیکه گردش پمپ با فرمان کنترلر قطع میشود ، آب موجود درکلکتورها به دلیل اختلاف ارتفاع به صورت ثقلی به داخل مخزن تخلیه باز میگردد و کلکتورها خالی از آب می شوند.لذا در زمستان نیازی به ضدیخ نیست و در تابستان هم سیستم جوش نمی آورد.سیستم های تخلیه ای با توجه به محدودیت در هد پمپ ها برای ساختمان های حداکثر دوطبقه مناسب هستند.
در سیستم های مدار بسته، یک منبع انبساط کوچک به صورت باز یا بسته باید در مدار سیستم تعبیه گردد و از ضدیخ خوراکی نیز استفاده نمود.
در این سری از آبگرمکن های خورشیدی سیستم کمکی برای جبران در مواقع اضطراری که انرژی خورشیدی از توان لازم برخوردار نیست ، میتواند المنت برقی باشد یا یک مشعل گازی که برای مناطقی که دارای لوله کشی گاز شهری می باشند ، سیستم کمکی گازی آن کاربرد فراوانی دارد.
آبگرمکن های خورشیدی با مکمل گازی برای اولین بار در ایران توسط مهندسان شرکت سولارکار طراحی و ساخته شده و به عنوان یک اختراع به ثبت رسیده است.
آبگرمکن های خورشیدی پمپدار سولارکار مجهز به سیستم کنترل هوشمند جهت جهت عملکرد بهینه پمپ دستگاه است.این سیستم کنترلی قابلیت نمایش دما در مخزن و کلکتور را نیز دارا می باشد.با استفاده از این سیستم کنترل ، پمپ دستگاه فقط در مواقعی که انرژی قابل جذب در کلکتورها وجود داشته باشد فعال می شود.
در آبگرمکن های پمپدار سولارکار ، پمپ و سیستم کنترلی و سایز اجزای لازم در این آبگرمکن در داخل خود آن تعبیه شده است.با این کار علاوه بر زیبایی بیشتر آبگرمکن ، نصب آن سریع و آسان انجام خواهد گرفت.
مشخصات فنی​​​​​​​

نمونه پروژه های کار شده از این محصول:

ادامه مطلب

درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول با ما تماس بگیرید