​آبگرمکن های خورشیدی پرفشار صفحه تخت

کاتالوگ این محصول

​معرفی محصول

آبگرمکن های ترموسیفونی ( سیستم با گردش طبیعی): در اثر تابش نور خورشید به صفحات جاذب کلکتورها و جذب انرژی گرمایی توسط این صفحات سیال موجود در کلکتورها در اثر خاصیت رسانایی گرم می شود. در اثر وجود اختلاف دما چگالی بین ابتدا و انتهای رایزر متفاوت است. این پدیده باعث بوجود آمدن خاصیت ترموسیفون در رایزر می شود و بنا به این خاصیت سیال گرم به بالا حرکت کرده و به منبع ذخیره وارد می گردد. درصورتیکه سیستم مستقیم یا Direct باشد در این صورت سیال گرم شده همان آب مصرفی می باشد که مورد مصرف قرار خواهد گرفت و چنانچه In direct (مخزن دوجداره باشد) سیال گرم شده محلول آب و ضد یخ است که در جداره بیرونی مخزن را گرم و سپس به کلکتور باز می گردد.
در آبگرمکن های خورشیدی ترموسیفونی سولارکار از اصل ترموسیفون حرارتی استفاده می شود. بدین نحو که یک مخزن دو جدراه ذخیره آب را در بالای کلکتور خورشیدی قرارداد و مابین جدار دوم این مخزن و لوله های داخلی کلکتور خورشیدی ، یک مدار بسته تشکیل می شود .با تابش خورشید بر روی سطح کلکتور خورشیدی ، سیال داخل آن گرم شده و جریان طبیعی سیال مابین کلکور و مخزن سبب گرم شدن آب داخل مخزن اصلی می گردد و آب گرم با فشار در شبکه جاری می گردد.
حرکت ترموسیفونی تا زمانی که انرژی خورشید موجود باشد ادامه دارد.این حرکت با افول خورشید متوقف می شود.
در آبگرمکن های خورشیدی ترموسیفونی به دلیل سیکل بسته کلکتور ها و بریا حفاظت از آن ها ، نیازمند به استفاده ضدیخ می باشیم. با توجه به اینکه ضدیخ های معمولی که در خودرو ها استفاده می شوند ، سمی می باشند و نفوذ احتمالی آن در سیستم های آب بهداشتی برای سلامتی کاربران مضر است، در آبگرمکن های خورشیدی سولارکار ، از ضد یخ هایی با گرید غذایی و غیر سمی استفاده می شود.
در آبگرمکن های خورشیدی ترموسیفونی سولارکار سیستم کمکی برقی برای مواقع اضطراری ، یک المنت برقی است که با ترموستات تعبیه شده امکان تنظیم دمای دلخواه وجود دارد.
سولارکار برای این محصول دو نوع پایه طراحی نموده است. پایه ۴۵ درجه برای نصب در سطوح مسطح و پایه صفر درجه برای نصب بر روی سطوح شیب دار و شیروانی ها
با استفاده از این محصول ، حداقل ۶۰% از میزان انرژی مورد نیاز برای گرمایش آب در یکسال از خورشید به صورت رایگان و پاک تامین خواهد شد.​​​​​​​

تجهیزات
اجزای اصلی تشکیل دهنده آبگرمکن خورشیدی ترموسیفونی عبارتند از:
۱- کلکتور خورشید صفحه تخت
۲- مخزن ۱۵۰ لیتری یا ۲۵۰ لیتری
۳-پایه و فونداسیون

نمونه پروژه های کار شده از این محصول:

ادامه مطلب

درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول با ما تماس بگیرید